Samochody zabytkowe często wzbudzają liczne kontrowersje, zwłaszcza w kwestii cenowej. Wielu ich właścicieli cechuje właśnie to, że wyszukują prawdziwe unikaty, a następnie starają się w ten sposób je odrestaurować, aby maksymalnie podnieść ich cenę. Samochody zabytkowe mogą być naprawdę drogie, dlatego też ich właścicielami często są osoby z pokaźnymi portfelami. Najdroższym samochodem w historii, który został sprzedany podczas aukcji zabytkowych samochodów, jest Mercedes Benz W196R „Silver Arrow” z 1954 roku za cenę 29 mln 609 tys. $. Nieco mniej, gdyż 28 mln 500 tys. $ zapłacono za Ferrari 250 GTO z 1962 roku. Następnym w kolejności było Ferrari 275 GTB/4 Spyder, które zostało wyprodukowany w 1967 roku i zostało ono wycenione na 27 mln 500 tys. $. Następnymi w kolejności były:
-
Ferrari Testa Rossa z 1958 roku za 16 mln 400 tys. $
- Ferrari Testa Rossa Prototype z 1957 roku za 16 mln 390 tys. $
- Jaguar XJ13 z 1966 roku za za 15 mln $
- Ferrari 340375 MM Competizione Berlinetta z 1953 roku za 12 mln 810 tys. $
- Ferrari 250 Testa Rossa z 1957 roku za 12 mln 400 tys. $
- Mercedes Benz 540K Special Roadster z 1936 roku za 11 mln 770 tys. $
- Ferrari 250GT California LWB Competizione Spyder z 1960 roku za 11 mln 300 tys. $
Jak widać w tym zestawieniu dominują samochody włoskiego koncernu Ferrari, które już od dziesiątek lat przykuwają uwagę pasjonatów, miłośników motoryzacji z całego świata.