Renowacja samochodów zabytkowych jest procesem żmudnym i pracochłonnym. Większość oldtimerów jest przed procesem odrestaurowywania z reguły bardzo skorodowana, toteż ważne jest usunięcie wcześniejszej powłoki aż do gołej blachy. Proces lakierowania powinien być wykonany od zera. Chcąc uniknąć wad lakierniczych należy usunąć starą powłokę, następnie poszczególne elementy poddać piaskowaniu, te które się do tego nadają, a jeżeli nie wstawić nowe, a następnie odtworzyć całą powłokę lakierniczą warstwa po warstwie.
Przygotowanie podłoża powinno rozpocząć się od przeszlifowania gołego metalu, następnie oczyszcza się go zmywaczem i szlifuje się na sucho papierem P120-P280. W dalszej kolejności powierzchnia powinna być przemyta zmywaczem i dokładnie osuszona. Dopiero teraz należy nałożyć grunt antykorozyjny. W dalszej kolejności można przystąpić do szpachlowania i przygotowania podłoża pod lakierowanie. Po wyschnięciu gruntu epoksydowego i przeszlifowaniu papierem o gradacji P400 szpachlowana jest karoseria.
Po wyschnięciu szpachli znów się szpachluje, oczyszcza zmywaczem i nanosi warstwę gruntu epoksydowego tam, gdzie po przeszlifowaniu widać gołą blachę. Po wyschnięciu gruntu sprawdzana jest cała powłoka, a w razie konieczności nanosi się dodatkową warstwę szpachli i znów szpachluje oraz oczyszcza zmywaczem. Następnie dokonuje się wypełnienia aplikując grunt i znów szlifuje na sucho papierem P400-P500. Całość przemywa się zmywaczem. Przed nałożeniem lakieru bazowego koniecznie powierzchnię należy przemyć, a następnie wytrzeć do sucha. Dopiero wtedy należy przystąpić do lakierowania.